ناگفتنی ها

Tuesday, May 13, 2008

من یک زن هستم!ـ




من دلم می خواهد یک زن باشم... یک زن آزاد... یک زن آزاده
من متولد می شوم، رشد می کنم تصمیم می گیرم و بالا می روم. من گیاه و حیوان نیستم. جنس دوم هم نیستم. من یک
روح متعالی هستم؛ تبلوری از مقدس ترین ها !ـ من را با باورهایت تعریف نکن ! بهتر بگویم تحقیر نکن!ـ
من آنطور که خود می پسندم لباس می پوشم –قرمز، زرد، نارنجی ، برای خودم آرایش می کنم- گاهی غلیظ، می رقصم- گاه آرام ، گاه تند، می خندم بلند بلند بی اعتنا به اینکه بگویند جلف است یا هر چیز دیگر... برای خودم آواز می خوانم حتی اگر صدایم بد باشد و فاژ بخوانم، آهنگ میزنم و شاد ترین آهنگ ها را گوش می دهم.ـ
،مسافرت میروم حتی تنهای تنها
حرف می زنم، یاوه می گویم و گاهی شعر، اشک می ریزم! من عشق می ورزم......ـ
من می اندیشم... من نظرم را ابراز می کنم حتی اگر بی ادبانه باشد و مخالف میل تو، فریاد می کشم و اگر عصبانی شوم دعوا می کنم...ـ
حتی اگر تمام این ها با آنچه تو از مفهوم یک زن خوب در ذهن داری مغایر باشد.ـ
زن من یک موجود مقدس است؛ نه از آن ها که تو در گنجه می گذاریشان یا در پستو قایم می کنی تا مبادا چشم کسی به آن بیفتد. نه بدنش و نه روحش را نمی فروشد، حتی اگر گران بخرند. اما هر دو را هر وقت دوست داشته باشد هدیه می دهد؛ به هر که بخواهد، هر جا .ـ
زن من یک موجود آزاد است. اما به هرزه نمی رود. نه برای خاطر تو یا حرف دیگری؛ به احترام ارزش و شأن خودش. با دوستانش، زن و مرد، هر جایی بخواهد می رود، حتی به جهنم!ـ
زن من یک موجود مستقل است. نه به دنبال تکیه گاه می گردد که آویزش شود، نه صندلی که رویش خستگی در کند و نه نردبان که از آن بالا برود. زن من به دنبال یک همسفر است، یک همراه، شانه به شانه. گاه من تکیه گاه باشم گاه او. گاه من نردبان باشم ، گاه او. مهر بورزد و مهر دریافت کند.ـ
زن من کارگر بی مزد خانه نیست که تمام وجودش بوی قورمه سبزی بدهد و دست هایش همیشه بوی پیاز داغ؛ که بزرگترین هنرش گلدوزی کردن و دمکنی دوختن باشد. روزها بشوید و بساید و عصر ها جوراب ها و زیر پوش های شوهرش را وصله کند و شب ها ساکت روی تخت بخوابد تا برایش تصمیم بگیرند که از کجا باید شروع شود- بی آنکه میلی در وجودش موج زند.ـ
زن من این ها نیست که حتی اگر تو به آن بگویی کد بانو!!!! ـ

در خانه زن من کسی گرسنه نیست ، بچه ها بوی جیش نمی دهند، لباس ها کثیف نیستند و همیشه بوی عطر غذا جریان دارد؛ اگر عشق باشد، زندگی باشد!ـ
زن من یک موجود سنگیِ بی احساس و بی مسئولیت هم نیست؛ ظرافتش، محبتش، هنرش، فداکاریش ، شهوتش و احساسش را آنگونه که بخواهد خرج می کند؛ برای آنهایی که لایق آن هستند.ـ
زن من تا جایی که بخواهد تحصیل می کند، کارمی کند، در اجتماع فعال است و برای ارتقاء خویش تلاش می کند. نه مانع دیگران می شود و نه اجازه می دهد دیگران او را از حرکت بازدارند. گاهی برای همراهی سرعتش را کم می کند اما از حرکت باز نمی ایستد. دستانش پر حرارتند و روحش پر شور؛
من یک زنم ... نه جنس دوم... نه یک موجود تابع... نه یک ضعیفه ... نه یک تابلوی نقاشی شده... نه یک بستر نرم برای شهوترانی، نه یک عروسک متحرک برای چشم چرانی، نه یک کارگر بی مزد تمام وقت، نه یک دستگاه جوجه کشی.ـ
من سعی می کنم آنگونه که می اندیشم باشم ، بی آنکه دیگری را بیازارم... فرای تمام تصورات کور، هنجارهای
ناهنجار، تقدسات نامقدس!ـ

باور داشته باش من هم اگر بخواهم می توانم خیانت کنم، بی تفاوت و بی احساس باشم، بی ادب و شنیع باشم، بی مبالات و کثیف باشم. اگر نبوده ام و نیستم ، نخواسته ام و نمی خواهم.ـ
آری؛ زن من عشق می خواهد و عشق می ورزد، احترام می خواهد و احترام می کند. ـ

من به زن وجودم افتخار می کنم، هر روز و هر لحظه ... من به تمام زنان آزاده و سربلند دنیا افتخار می کنم و به تمام مردانی که یک زن را اینگونه می بینند و تحسین می کنند....ـ
________________________________________________

پ.ن: تو خطاب به هیچ کس خاصی نیست! فکر نکنین با دوست پسرم بهم زدم یا از شوهرم طلاق گرفتم
یا با بابام دعوام شده!ـ

25

  • دردم از يار است و درمان نيز هم
    دل فداي او شد و جان نيز هم

    By Anonymous Anonymous, at 3:06 PM  

  • kheyli khoob bood be dele man ke neshast,be dele tamame zan haye donya ham mishine va az dele hameye oon ha taravosh mikone... be omide oon roozi ke az tooye hameye resane ha in seda shenide beshe... va roozi ke hameie zanaie donya ba in tarze tafakor az khab bidar beshan....

    By Anonymous Anonymous, at 8:02 PM  

  • بسیار زیبا بود. ممنون. فکر کنم اگر بیشتر از پنجاه درصد زنان و دختران کشورم به درکی که تو داری برسن، ایران خیلی خیلی قشنگ تر می شه.

    By Blogger Jadi, at 11:00 PM  

  • این عالیه!
    واقعن وقتی می بینم اطرافیانم چه زنان توانمندی هستند لذت می برم به خصوص وقتی این زنان تفکرات زیبایی اینچنین هم دارند و بدون ترس در موردش حرف می زنند و می نویسند.

    By Blogger Unknown, at 11:13 PM  

  • Well It’s great except for feminism parts (I am anti feminism! ), specially the blog name, I never can keep myself sit back and write so good for you.
    Best of luck and Keep doing good things.

    By Anonymous Anonymous, at 6:21 PM  

  • :) pa neveshto hassam!Moshkel kheili asasi tar az in harfas...

    By Blogger LEMNA, at 9:28 PM  

  • Kheyli aali bood! Besiar ziba. Be adam ehasa eftekhar midad. Eftekhar az zan boodan! Merci!!! :o)

    By Blogger Unknown, at 2:07 AM  

  • salam gandor joon:x
    kheyli ghashang bud, aali bud, to ye adame post-mature hasti! hamin dige nemidunam chi begam! kash hameye dokhtara haminjuri fekr konan! marda ro ke vel kon hame saro tah ye karbasan:(
    bia inam comment! koshtim:x
    kheyli delam barat tang shode ****OOOOOOOOOOO

    By Anonymous Anonymous, at 11:34 PM  

  • salam,
    terekundiyaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    ey voolak
    asan bayad hamin bashe harki nist az estandarde vaghei doore,ghashang tu noghteye taadoli,makhsoosan unjai k migi dar khanye man bacheha buye jish nemidahamd,kasi gorosne nist,agar eshgh bashad,zendegi bashad,injaro khaili doost dashtam,yani hamun oje taadol,va to midani taadol che sakhtarin noghteh ast

    afariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin Mahshiyeh

    p.s ;barat doa mikonam agar khasti zendegio eshgh bashad hamani bashad k tora ingune mipazirad vai inchenin mikhahad na kamtar na bishtar
    booooooooooooos

    By Anonymous Anonymous, at 12:04 AM  

  • salam mosi junaaam (GUDZILA)!!!
    miss you so much!! hamchin migi marda saro tah ye karbasan ke shak kardam nakone to 2khtar boodio man nemidunestam... khoshbakhtane bad az inke in post ro gozashtam, mardaee ro shenakhtam ke negaheshun motefavete... az hamuna ee ke ZAN ro ingoone mibinand o tahsin mikonan... be omide roozi ke adam haro faregh az jensiateshun bepazirim va ghezavat konim......va baraye hame haghe zistan, ensan boodan ro yeksan ghael shim....

    By Anonymous Anonymous, at 12:14 AM  

  • همون باید 10 تا زن جمع شید از هم تعریف و تمجید کنید و قربون هم برید. چون اگه اینکارو نکنید وقتتونو تو آرایشگاه و فالگیر واسه جلب کردن آقایون بکار میبرید..... خوب واسه خودتون میبرید و میدوزید تازه کلی هم حال می کنید

    اگه جنس برتر یا جنس اول نباشه وجود شما بی معنیست! وجود شما در بودن جنس برتر معنی پیدا میکنه

    تمام مشکلات اخیر و دعواها و طلاقها بعلت بوجود آمدن کمی آزادی برای جنس شماست. زنها جنبه قدرت و آزادی رو ندارن و ازش سوءاستفاده می کنن. هیچگونه وفاداری نیز در این جنس دیده نمیشه

    بقول شاعر:

    نارنج و ترنج و به بیکبار که دید؟
    بر دهن موری سر مار که دید؟
    ابله شده ای، وفا ز زن می طلبی؟
    گربه و زن و شمشیر وفادار که دید؟

    By Anonymous Anonymous, at 3:27 AM  

  • دوست دارم نظرم را بگویم، اما کمی پیچیده است، کمی سخت و کمی مفصل، پس فقط همین را می گویم که فارغ از محتوا، متنت زیبا است و قلمت قوی.

    By Anonymous Anonymous, at 12:09 PM  

  • گاو عزیز، دوست خوبم
    هر وقت حوصله کردی، خوشحال میشم با هم بشینیم و سیــــر راجع به این مطلب باهم صحبت کنیم... هنوز ناگفته هایی هست که بیانشون در چهارجوب این متن نمی گنجه! شاید تو پست های بعدی باز هم بنویسم و این پست رو روشن تر کنم... شاید از چراها بنویسم... از ریشه ها! از این که مشکلات ما زن ها "از ماست که بر ماست"... که زن ها خودشون هم به خود خشونت می ورزن و خیلی هاشون ترجیح میدن که با باورهای کهنه تعریف بشن... از همون دسته زنایی که دوستمون رضا ازشون حرف میزنه...
    P.s. این که شد یه پست!ـ

    By Anonymous Anonymous, at 3:56 PM  

  • although sometimes it is getting hard to be a woman, always be a woman as perfect, kind, and beautiful as you are now :*

    By Blogger Azadeh, at 6:09 PM  

  • yani man be shakhse asheghe khodeto nasretam.booos
    besyar zibaa bood

    By Anonymous Anonymous, at 9:15 AM  

  • Kheili ziba,, ghatea va zemnan ehtram barangiz neveshti. zemne ghaboole besyari az nokat; man fekr mikonam kami armangrayane va az tarafi az didi mazlumanast!
    Man age jaye to basham ziad esrar nemikonam choon esrar ke mikoni.... baghiasho fekr konam midooni!
    Dige inke sahayd melake in neveshte, va talabe in azadiha, raftarhaye mardgoone bashe (age chenin chizi bashe, motmaen nistam!!),bad nist ye didi ham be nesbiat dashte bashi benazaram ye jahayee zanan na barabar ke hata bartar va valatarnd! Bi hich tarof!
    Bi tarafane matne zir ro barat naghl mikonam;
    مرد تا زمانی که
    مراقبه نکند، دیوانه خواهد شد __ دیوانه ی زنان. و مرد مراقبه را دشوارتر از زن می یابد. می توان از مادران با تجربه ای که دو سه فرزند به دنیا آورده اند سوال کرد و آنان می توانند بگویند که نوزاد درون رحم پسر است یا دختر! زیرا دختر ساکت می ماند و پسر شروع می کند به بازی فوتبال! او به اینجا و آنجا لگد پرانی می کند.

    دخترها در مراقبه عمیق تر می شوند. آنان از یک سو می توانند در مراقبه عمیق تر بروند و فشار و اجباری برایشان نیست.

    By Blogger mamali, at 4:47 PM  

  • Doki Mamali e azizam
    haghighat ine ke axare zanaie ke injoori fekr mikonan az jomle khode man, be barabarie vaghe'ee-fiziki, ba mardha fekr nemikonan, chon hesse zibaie zananegi ro momkene be tadrij az dast bedan... unche ma behesh iman darim, shekastane negahe koore sonnatie... va inke har zani haghe entekhab dare... hatta agar bekad khane dar beshe, dars nakhune, va taraghi e ejtemaee nakone... na inke be serfe jensiatesh mahkoom be anjam e yek seri vazaief beshe... be nazarae man ZAN e movafagh, ya osoolan ENSAN e movafagh kasi e ke betune beine khaste ha va tamayolatesh, tavana ee hash va niaz hash TA'ADOL bargharar kone, na inke bekhatere jabre mojood taslime harkodum az inha beshe va baghiaro fadaie yeki kone. motlagh geraie yeki az bozorgtarin eshtebahati e ke ma mikonim. tafkik, marz bandie shadid va yekjanebe negari! bayad be in tavajoh kard ke ma ta zamani mitunim serfan az MAN e khodumn va khaste hash begim ke MA ee dar kar nabashe... che zan, che mard! vaghti nobat be HAMRAH shodan va hamsafar shodan mirese, bayad az kheili chiz ha gozasht.... Nokteie asli dar Entekhab e va hefze Taadol!

    By Anonymous Anonymous, at 10:15 AM  

  • aali bud sudeeee...kalame be kalamash harfaye dele manam hast...yani kheilia injuri fek mikonan?ya in ye moje jadid e ke az nasle ma shoru shode?(tu iran manzurame)

    By Anonymous Anonymous, at 7:42 PM  

  • shayad age sa'y bar esbate khodet nadashti va ba in jomlehaye moskhare khodet, khodeto tahghir nemikardi, bavar kardane yek zan kheili rahat tar mishod. khode zana hastan ke ba sa'y bar esbate zan boudaneshoun va azad boudaneshoun, badtar az har mardi khodeshouno tahghir mikonan. zana vaghti manam manam nemikonan, bishtar gheble ghaboulan, mesle hameye adama. be hich vajh kamtar nistan. ama vaghti ye zan miado mige ke "man jense dovom nistam" dare dad mizane ke man hamchin aghide'i daram va mikham bahsh bejangam. khode zanan ke ba bayan katrdan hiteye in azadiashoun va tozih dadane chenin ta'arifi, badtar khodeshouno kouchik mikonan. age mikhay bashi, faghat bash. nemikhad tozihi bedi.

    By Anonymous Anonymous, at 9:58 PM  

  • wonder full. lovely, vaghean ziba neveshte boodi soode jan, ejaze hast man ino ba zekre manba va link bezaram too blogam. kheili kheili ziba a motefakerane o ba shoorane bood

    By Anonymous Anonymous, at 12:07 AM  

  • vaghean keyf kardam az tosifet az zani k mikhay bashi va nemikhay bashi....fek konam dari be idealhat nazdik mishi....

    By Anonymous Anonymous, at 12:25 PM  

  • ali bo0d kheily romantikyhaaaa!!!
    va kheily ham ba ehsas!!!!!!!!!!!!

    By Anonymous Anonymous, at 1:57 AM  

  • aaliii bUd soode jun...
    b khatere in tarza fekr behet tabrik migam,,,omidvaaaaaaaaaaaram k yeee roooooooooooozi tamame zanan (irani) mese mano to fekr konan. yaani mishe????? hatman ba bayane in tafakorat kheyli az adamaye farhang paraste "BI FARHANG" fekr konan k in nazarat, nashi az y aaaaaaaaaalame oghde bashe!!! ama omidvaram dark konan k in harfa faghat b in ellate k ma ham hagh darim rajebe khodemun tasmim begirim va haghe entekhab darim... entekhabe behtarin haaaaa!!!

    By Anonymous mahsa, at 9:40 PM  

  • نه بدنش و نه روحش را نمی فروشد، حتی اگر گران بخرند. اما هر دو را هر وقت دوست داشته باشد هدیه می دهد؛ به هر که بخواهد، هر جا . in jomle ro kjheyli doost dashtam, albate kollesh aali bood, ghalametun paydar.

    By Anonymous Anonymous, at 5:18 PM  

  • فردوسی

    زنان را ستایی سگان را ستای
    که یک سگ به از صد زن پارسای
    زن و اژدها هر دو در خاک به
    جهان پاک از این هردو ناپاک به
    به اختر کسی دان که دخترش نیست
    چو دختر بود روشن اخترش نیست
    کی را ار پس پرده دختر بود
    اگر تاج دارد بد اختر بود
    --------------------------
    .. اسدی طوسی اینگونه به کرامت زنان می تازد:
    زن ارچه دلیر است و با زور و دست
    همان نیم مرد است هرچه که هست
    زنان چون درختند سبزآشکار
    ولیک از نهان زهر دارند بار
    -----------------------
    فخرالدین اسعد گرگانی خلقت انسانی زنان را ناتمام می پندارد:
    زنان درآفرینش ناتمام اند
    ازیرا زشت کام و زشت نامند
    دوکیهان گم کنند از بهر یک کام
    چو کام آید نجویند از خرد نام
    بود مهر زنان همچون دم خر
    نگردد آن ز پیمودن فزون تر
    ---------------------------
    ناصر خسرو قبادیانی می گوید:
    به گفتار زنان هرگز مکن کار
    زنان را تاتوانی مرده انگار
    زنان چون ناقصان عقل و دینند
    چرا مردان ره آنان گزینند ؟
    --------------------------

    By Anonymous Anonymous, at 12:19 PM  

Post a Comment

<< Home